To ile tych kroków do zbudowania Marki Osobistej?

Trzy, sześć, dziesięć... Każdy specjalista Personal Brandingu tworzy własną metodologię. Zarówno w książkach dostępnych na rynku i licznych artykułach w sieci, mnożą się etapy budowania Marki Osobistej. Niewielu jednak autorów podkreśla to, co oczywiste. Paradoksalnie świadome budowanie Marki rozpoczyna się wtedy, kiedy uzmysłowisz sobie, że Marka, którą już jesteś, nie jest wystarczająco silna, nie pracuje na Twój sukces.

Na początku procesu, to Ty musisz osiągnąć stan pełnej gotowości.  Zadbać o swoje nastawienie. Znaleźć w sobie odwagę żeby realnie ocenić  tu i teraz,  otworzyć się na nowe , a wszystkie "muszę" i "powinnam" przekuć na "chcę". Zdać sobie sprawę z potrzeby, uznać ją za konieczną inwestycję. To jest chyba najważniejszy, pierwszy krok do zbudowania silnej Marki Osobistej.

Czas więc na audyt i diagnozę. Obiektywne spojrzenie na punkt A, w którym jesteś i wyznaczenie punktu B, w którym chcesz być. Trzeba uczciwie ocenić dotychczasowe działania - zarówno te celowe jak i nie do końca uświadomione. Potrzebujesz zidentyfikowania, nazwania tego, co Ciebie czyni Tobą. Czyli każdą z Twoich cech czas wziąć pod lupę, stworzyć z nich niepowtarzalny patchwork, unikalny zestaw wartości. Celem jest autentyczność, podstawa Silnej Marki Osobistej. Praca nad sobą bywa żmudna,  wymaga cierpliwości, ale bardzo się opłaca. Pamiętaj: żeby wyjąć, trzeba włożyć.

Kiedy sformułujesz już przekaz - trzeba go skutecznie zakomunikować odbiorcom.  Dopasować formę do treści. Tylko jako spójna jednostka możesz wpływać na innych, inspirować ich, motywować do korzystnych dla Ciebie działań.  Silna Marka żyje w świadomości Twoich docelowych odbiorców. Oznacza to, że musisz być czynna i obecna zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym. Trzeba wykształcić w sobie nawyk bycia widoczną, opiniotwórczą. Porzucić anonimowość i firmować swoje działania własną twarzą.

Raz zbudowana Silna Marka Osobista to Twój kapitał. Trzeba jednak o nią stale dbać, utrzymać ją. Po to budowana była na autentycznych wartościach. Jeśli wszelkie działania podejmujesz w zgodzie ze sobą, wypływają one z wewnętrznych potrzeb i przede wszystkim masz na horyzoncie cel - jesteś wygrana. Systematyczność i konsekwencja na tym etapie wynikają z szacunku i sympatii do samej siebie.

Brzmi łatwo? Ale łatwe nie jest. Cztery kroki: odkrycie, stworzenie od nowa, zaprezentowanie i utrzymanie Silnej Marki to miesiące pracy. Czy można zrobić to samej?  Z pewnością nie w oderwaniu od ludzi. W zbyt wielu momentach będziesz potrzebować informacji zwrotnej. Jeśli sama sobie udzielisz odpowiedzi na pytanie: jak mnie postrzegają przełożeni (podwładni), to wybacz, ale odpowiedź nie będzie miarodajna. Warto zdać się na profesjonalistów. Jeśli zdecydujesz się na współpracę ze strategiem personal brandingu, zwróć uwagę na jego doświadczenie marketingowe, sprzedażowe, ale też życiowe. W procesie budowania Marki Osobistej będziesz potrzebowała współpracować też z fotografem, stylistą, być może dietetykiem lub coachem z innej dziedziny . To nie mogą być przypadkowe osoby. Muszą w pełni rozumieć Personal Branding. Dlatego już niedługo zaproponuję Ci nową zakładkę na stronie. Polecę  ekspertów, z którymi sama współpracuję.